اشکال: اگر رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) در فردوس (آخرین درجهی بهشت) باشند، صلواتهای ما تأثیری در بالا رفتن درجهی آن حضرت نخواهد داشت. /
طرح اشکال: در منهاج فردوسیان، بهشتِ «فردوس» را بالاترین درجهی بهشت میدانید و آن را جایگاه رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) و ائمهی طاهرین (علیهمالسلام) معرفی مینمایید، با این حساب، صلواتهایی که مسلمانان میفرستند، چگونه بر درجات آن بزرگواران میافزاید؟ در صورتی که صلواتهای ما، لحظه به لحظه بر مقامات آن حضرات، میافزاید.
جواب:
اولاً: ما نگفتهایم که «فردوس» بالاترین درجهی بهشت است، بلکه در روایات معتبر، چنین آمده است. که در همین کتاب، به تفصیل بدان پرداخته شده است.
ثانیاً: ما نگفتهایم که «فردوس» جایگاه استادان منهاج فردوسیان (علیهمالسلام) بلکه در روایات، چنین آمده است. که روایاتش در همین کتاب، بیان شده است.
ثالثاً: سند معتبری از آیات یا روایات در دست نیست که ثابت کند صلواتهای ما، بر مقام آن حضرت میافزاید.
رابعاً: احتمال دارد که صلواتهای ما، جنبهی تشریفی داشته و به نفع ما باشد نه به نفع آنان؛ مثل مودت در ذویالقربی که ذویالقربی، کمبود محبت نداشتند بلکه برای جمع شدن ما بر گِرد چراغ پر فروغ اهل بیت رسول الله (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) یعنی استادان منهاج فردوسیان (علیهمالسلام)، چنین دستوری به ما داده شده است.
خامساً: بر طبق برخی روایات ، فردوس نیز دارای مراتب است و احتمال دارد که صلواتهای ما، درجهی آن حضرات را در طبقهی صدم بهشت، بالاتر ببرد.
نظرات شما عزیزان:
:: برچسبها: حاج فردوسي, منهاج فردوسيان, قرآن, عرفان, اسلام ناب, تشيع خالص, سير و سلوک, سير الي الله, معرفت, معرفة الله, قاضي, علامه طباطبايي, علامه طهراني, منهاجي, نقد منهاج فردوسيان, اشکالات منهاج فردوسيان, اشکال حاج فردوسي, ظهور, امام زمان, امام عصر, بهجت, آيت الله بهجت, سيد هاشم حداد, پناهيان, محمد شجاعي, مرکز نشر, آيت الله, تصوف, صوفي, رسم الخط, قرآن, القرآن العظيم, القرآن العزيز, القرآن المجيد, رسم الخط حاج فردوسي, رسم الاملاء,